Sekreteratet

Årsmötet 2014

Reumatikerföreningens årsmöte hölls lördagen den 15 februari

Årsmötesförhandlingar utfördes i sedvanlig ordning.
Till Mötesordförande valdes Sven-Åke Sjödin och sekretare Karin Westin Nilsson.

Verksamhets och ekonomisk berättelse gicks igenom och på revisorernas förslag beviljades styrelsen ansvarsfrihet.
Revisorerna Per-Olof Näsström & Sven-Åke Sjödin, var mycket nöjda med arbetet som kassören AnnChatrine Sjölander skött kassan och bokföringen.

Per-Olof tyckte till och med att det varit ett nöje att utföra revideringen.

Valen utfördes utan problem och styrelsen ser likadan ut som 2013.

Reumatikerföreningen i Kramfors är värdar för Reumatikerdistriktets årsmöte, som hålls på Höga Kusten Hotellet den 15 mars.

På verksamheter som planeras under 2014 förutom våravslutning, surströmming & julfest, planeras ett besök på Sidengalleriet i Hälledal, Jeltsjes Chokladpraliner i Docksta m.m.

Som medlem är det också upp till dig att berätta för styrelsen VAD föreningen skall syssla med, vilka möten som anses viktiga och kanske du vill ha en träff över kaffe med dopp och bara diskutera lite.

På övriga frågor diskuterades om svårigheter att öppna medicin och övriga förpackningar. Även om det finns hjälpmedel så är det en extra kostnad för den som har ett handikapp.
Det finns för många olika högkostnadsskydd vilket blir en fördyring för oss. Reumatikerföreningen och HSO jobbar med att få till en debatt med Landstingets politiker där man vill lyfta frågor om problemen och tillgängligheten, behovet av hjälp och stöd i alla lägen som kostar olika samt andra svårigheter som vi handikappade upplever i samhället.

Kontakta styrelsen om du funderar på något.

50 000 starka skäl att bli medlem

Bli medlem!